آموزش مجازی یا آموزش حضوری 

چیزی که این روزها مخصوا در ایران بحث می شود اهمیت و کارایی آموزش آنلاین می باشد و برخی معتقد هستند که 

هنوز آموزش آنلاین آنقدر جایگاه خوبی بین مردم پیدا نکرده است و برای حرکت به سمت آموزش مجازی از سنتی فاصله بسیاری را باید پیمود.

قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب گزینه بین آموزش آنلاین در مقابل آموزش سنتی ، مهم است که ابتدا جوانب جوانب و جوانب مثبت هر یک را ارزیابی کنید. باید بطور عینی به قدرت هر دو گزینه توجه کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که مزایای محکم تری داشته باشد.

در اینجا برخی از عوامل اصلی و مزیت های مهم که هنگام بررسی آنلاین و در مقابل تفاوت های سنتی در آموزش مشاهده می شود:

آموزش مجازی

1.تعاملت اجتماعی فراگیران

هنگامی که به آموزش آنلاین و آموزش سنتی نگاه می کنیم ، مثل گروه های زبان آموزان و نمی توانیم تعامل اجتماعی را زیر سوال ببریم. یکی از سؤالاتی که دانشجویان قبل از ثبت نام باید از خود بپرسند این است: آیا به مربیان یا همسالان خود نیاز به تعامل یک به یک دارم؟ آموزش آنلاین معمولاً فرصتی را برای سخنرانان و دانشجویان برای تعامل با یکدیگر از طریق یک درگاه آنلاین یا نرم افزار کنفرانس ویدیویی فراهم می کند. با استفاده از چنین نرم افزاری ملاقات آنلاین مانند ملاقات ezTalks ، برگزاری یا حضور در کلاسهای مثلا انگلیسی به صورت آنلاین از هرجای هر زمان و هر زمان آسان تر است. این پلت فرم نه تنها به دانش آموزان اجازه می دهد تا از پخش مستقیم کلاسهای صوتی کاملاً شفاف و کاملاً شفاف لذت ببرند بلکه به آنها این امکان را می دهند که با حداقل حواس پرتی ، دروس شرکت کنند. معلمان همچنین می توانند از ویژگی اشتراک گذاری صفحه استفاده کنند تا با استفاده از نرم افزار به راحتی دروس زبان خود را شروع کنند.

کالج یا مدرسه سنتی آجر و ملات گزینه بسیار خوبی برای کسانی است که به دنبال برقراری ارتباط چهره به چهره هستند. این امکان را برای دانش آموزان فراهم می کند تا با مربیان و دانشجویان درگیر مستقیم باشند. با این شیوه یادگیری ، دانش آموزان قادر به بحث و گفتگو های مفصل ، سؤال های زیادی هستند و مفاهیم زیادی را در یک موضوع پوشش می دهند. این امر در دراز مدت باعث بهبود عملکرد دانش آموزان و شایستگی در حوزه تخصصی می شود.

2.انعطاف آموزش

این یکی از اصلی ترین جنبه هایی است که دانشجویان تازه کار و شاغل باید قبل از ثبت نام در هر دوره در نظر بگیرند. تحصیل آنلاین انعطاف پذیری را برای دانش آموزان ، به ویژه کسانی که در حال حاضر متعهد به کار و یا خانواده هستند ، ارائه می دهد. با دوره های مستقر در اینترنت ، می توانید بدون داشتن مجبور به شرکت در دروس در ساعتهای مشخص ، در اوقات فراغت خود کلاس شرکت کنید.

از طرف دیگر ، آموزش سنتی می تواند برای دانش آموزانی که وقت بیشتری در برنامه روزانه خود دارند ، عالی باشد. این گزینه برای دانشجویانی که کار نمی کنند ایده آل است. با این حال ، برخی از دوره های دانشگاهی کلاس هایی را برای شب ها برنامه ریزی کرده اند که ممکن است گزینه مناسبی برای دانشجویان شاغل باشد. تنها چالش ممکن است مسافت طولانی بین خانه یا محل کار دانش آموز و دانشگاه باشد.

3.هزنیه های کمتر

دوره ها و برنامه های مستقر در اینترنت نسبت به گزینه های سنتی آموزش ، گزینه های ارزان تری برای یادگیری ارائه می دهند. گزارش های اخیر نشان می دهد که یک دوره مدرک دانشگاهی یا کالج سنتی به طور متوسط 85000 تومن هزینه دارد. از طرف دیگر ، تخمین زده می شود که یک مدرک آنلاین بطور متوسط 30،000 تومن هزینه کند. این بدان معنی است که ثبت نام برای یک دوره آنلاین به دانشجویان این امکان را می دهد تا ضمن لذت بردن از انعطاف پذیری بیشتر ، هزینه شهریه و اردوگاه های بوت را نیز پس انداز کنند.

در حالی که آموزش سنتی ممکن است بسیار گران باشد ، برنامه های یادگیری ملموس و مطالبی را ارائه می دهد که با مبلغ پرداخت شده مطابقت دارند. موسسات یادگیری آجر و خمپاره تمایل دارند که یادگیری یا تجربه تحصیل را در زمان واقعی ارائه دهند. دانش آموزان می توانند از مواردی مانند استفاده از کتابخانه ، سفرهای اسپانسر مدرسه یا / یا ناهار خوری در مدرسه لذت ببرند. در اصل ، این ممکن است در نجات اندکی باشد که دانش آموز یا والدین برای مطالعات خود را کنار گذاشته اند.

 

4.روش و ابزار آموزش

دانش آموزان بیشتر و بیشتر در حال ایده گرفتن از ادامه تحصیل به صورت آنلاین هستند. بسیاری معتقدند که دوره های آنلاین امروز تجربیاتی را ارائه می دهد که متناسب با نیازهای هر دانش آموز طراحی شده است. اما هرچقدر هم که بتوانید دروس تئوری را آسان تر کنید ، برگزاری کلاسهای عملی بصورت آنلاین چالش برانگیز است. حتی وقتی که دروس عملی انجام می شود ، آنها نمی توانند تجربه یک به یک را همانطور که سیستم آموزش سنتی انجام می داد ارائه دهند.

آموزش سنتی معمولاً تجارب مفیدی را برای همه دانش آموزانی که باید از درسهای عملی بیاموزند فراهم می کند. غالباً از امکانات و تجهیزات لازم برای مطالعات و فعالیتهای عملی برخوردار است. این که دانشجو در حال گذراندن دوره های شیمی ، زیست شناسی ، دندانپزشکی ، پرستاری ، پزشکی یا دو و میدانی باشد ، می تواند از بسیاری از درس های آزمایشگاهی و / یا آموزش میدانی بهره مند شود. این امر با آموزش آنلاین حاصل نمی شود زیرا اکثر دانش آموزان غالباً در هنگام دراز کشیدن روی نیمکت یا در رختخواب کلاس می گذرانند.

آموزش آنلاین

5.نظم و اصول

وقتی که بین ثبت نام در یک برنامه آنلاین و گرفتن مدرک سنتی در دانشگاه کار می کنید ، نظم و انضباط مهم است. موفقیت دانش آموز بیشتر به میزان تعهد وی بستگی دارد. از این رو ، همیشه برای دانشجویان مهم است که بر اساس عملکرد کلی وظایف خود ، گزینه های مطالعه را انتخاب کنند. آموزش آنلاین می تواند برای کسانی که دارای انگیزه خود هستند و قادر به اولویت بندی کارها و تعیین مهلت هستند ، بسیار عالی باشد. بدون سازمان و برنامه ریزی مناسب ، دانشجویی که کلاس های آنلاین می گذارد ممکن است در درازمدت عملکرد ضعیفی داشته باشد.

آموزش سنتی می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که برای انجام کار نیاز به نظم دارند. با کلاس های درست ساختار یافته ، لیست های انجام شده و ارزیابی های منظم ، دانش آموزان می توانند از پشتیبانی کافی برای انجام وظایف یا تکالیف به موقع برخوردار باشند. واقعیت این است که برای یادگیری خود باید در کلاس حضور پیدا کنید ، یک قدم برای تبدیل شدن به شما دانش آموز با نظم و انضباط است. با تعهد و تلاش سخت ، موفقیت در هر دوره یا برنامه درسی به سادگی می تواند اجتناب ناپذیر باشد.

و از ویژگی های مهم میتوان گفت:

  • سرعت
  • کارایی
  • انسجام
  • رویکرد

نتیجه

همانطور که مشاهده می کنید ، هم موسسات آموزشی آنلاین و هم سنتی مزایای منحصر به فرد خود را ارائه می دهند. آنها به همان اندازه با مجموعه چالش های خاص خود همراه هستند. این بدان معناست که هر دانشجویی که مایل به ثبت نام در هر برنامه مدرک باشد ، باید بین مزایای آموزش سنتی و آنلاین بین وزنه های آنلاین باشد. دانش آموز می تواند از منظر انعطاف پذیری ، مقرون به صرفه بودن ، عملی بودن و نظم و ترتیب کلاسها به آن نگاه کند. دانش آموز تصمیم می گیرد که در کدام سیستم آموزشی ، از طریق آنلاین و سنتی ، ثبت نام کند. همه اینها به دست می آید که مهارت های عملی را در یک زمینه خاص حرفه ای یا تخصصی کسب کنید. سیستم آموزش آنلاین می تواند برای برخی بهتر عمل کند در حالی که برای برخی دیگر آموزش سنتی در دانشگاه در دانشگاه بهترین برای پیگیری دوره تحصیلی است.

امروزه قالب های آنلاین بسیاری برای آموزش درحال توسعه و فروش می باشد که میتوانید از آن ها استفاده کنید